De Poolse werf Galeon heeft schetsen van de door Tony Castro ontworpen nieuwe 385HT vrijgegeven. Met deze jongste telg maakt Galeon het gat tussen haar kleine open boten, en haar grote coupé en flybridge jachten kleiner…
De 385HT is het derde schip dat de Britse maritiem architect, Tony Castro, voor Galeon ontwerpt. Het vorige schip was de zeer spectaculaire 700 Raptor, tevens een coupé maar wel een paar maten groter.
De indeling van de boot is vrij standaard met twee slaap cabines, een masterbedroom in de neus en een dubbel gasten vertrek in het midden van de boot. Tussen beide slaapvertrekken in zit een ruime keuken. De cockpit wordt voornamelijk gevormd door de grote eet gelegenheid in een U-vorm achterin. Onder dit elektrisch omhoog te brengen zitgedeelte bevindt zich een garage waarin een bescheiden bijboot goed op te bergen is.
Kopers hebben twee verschillende motorische mogelijkheden, men kan namelijk kiezen uit twee 300pk Volvo Penta D4 diesels, of twee 360pk sterke Volvo Penta D6 diesels. Beide opties worden aangedreven door twee heckdrives. De grote motoren zullen de boot tot een maximale snelheid van 36 knopen brengen.
Galeon weet bij elk nieuw model het gewicht weer drastisch terug te schroeven. De 385HT zal qua romp veel weg hebben van de, tevens door Tony Castro ontworpen, 325HT. Galeon noemt deze nieuwste aanwinst echter nu al de beste boot die ze ooit gebouwd hebben. Dit zullen we maar eens moeten testen wanneer hij af is…