Nordhavn 78, een echt schip

0


Waarom zou je niet van een boot houden die je het vrije gevoel geeft dat normaal gesproken alleen weggelegd is voor vracht- en marineschepen die de oceanen bevaren? De Nordhavn 78 brengt je vegelijkbaar vaargenot met veel meer leefgenot.
De Nordhavn 78 is, anders dan zijn broertjes en zusjes, gebouwd volgens een meer europese trawler stijl. De torenhoge brug die op vrijwel alle andere Nordhavn schepen in het oog springt is bij dit type achterwegen gelaten. Het nieuwe design bevat zachtere lijnen, een overdekt achterdek en een veel grotere flybrigde waar de bijboot (tender) op getakelt kan worden. Het lijkt er op dat de ontwerpers van dit schip rekening hebben gehouden met een 50/50 verdeling tussen stilliggen en over de oceaan stomen, voor beide doeleinden is dit schip qua ontwerp meer dan geschikt.

Op de grote flybrigde staat bijvoorbeeld zowel een goed ingebouwde jacuzzi als een bar en een barbecue, deze dingen gebruik je niet terwijl je over een golvende oceaan aan het varen bent. Ook hebben de ontwerpers op de boeg een ‘chilling space’ geplaatst. Zowel door het voordek als de flybridge zeer luxe in te richten spelen ze op de europese behoeften in, aangezien schepen in europa vaak met de achterkant naar de kade liggen. Om je privacy te garanderen kan je bij dit schip dus boven- of voorop zitten, zodat de nieuwsschierige ogen van voorbijgangers je niet zullen zien.

Ik begrijp de verwarring maar krijg absoluut maar geen illusies dat deze boot een zachte baai bewoner is, het blijft een Nordhavn. Hij is gebouwd om alles te weerstaan waar de zee mee komt, en ligt als een rots in de branding met zijn enorme voorsteven. Daarnaast heeft dit schip een actieradius van ruim 3000 mijl. Kortom, het kan wel eens de best gebouwde Nordhavn ooit worden.

Specificaties:
Lengte: 78ft (23,8 meter)
Breedte: 21ft (6,4 meter)
Gewicht: 112 ton
Hutten: 2 dubbele gasten verblijven, 1 dubbele masterbedroom, 2 crew cabines onder het achterdek en een kapiteinskamer in de cockpit.
Badkamers: 3 grote badkamers, een crew badkamer en een kapiteinsbadcel.
Brandstoftank: 21.575 liter
Actieradius: 3000+ zeemijl
Watertank: 2.271 liter
Motoren: Twee Cummings QSM11DM-425
Vermogen: 2x 425 pk

Layout:

Reageren