Hugo Boss geeft een lesje in marketing

1

Alex Thomson heeft zijn eigen zeilteam, opzich is dat niet zo heel bijzonder er zijn wel meer zeilteams. Echter Wordt Thomson gesponsord door Hugo Boss. Hugo Boss staat bekend als merk voor mensen die een iets grotere portomonee hebben dan Jan Modaal. Laten boten bezitters daar nu ook om bekend staan, inderdaad 1+1= Hugo Boss.

Het draait bij Boss natuurlijk alleen om marketing, of ze ook iets winnen zal Boss niet heel veel uitmaken, maar van deze categorie marketing kunnen een hoop bedrijven nog veel leren. Achter het zeiljacht zie je Thomson zelf geheel in pak aan het foilboarden, dit zal natuurlijk geen dagelijkse gewoonte zijn. Maar ik had graag met hem willen ruilen! Een foilboard is het zelfde als een wakeboard alleen zit er een vinnetje onder waardoor je geheel uit het water komt en daardoor volledig op die vin balanceerd.

Het zeilboot van Thomson werd in 2007 gebouwd en is speciaal ontwikkeld om als solo boot alleen de wereld rond te reizen. Met deze boot heeft hij meerder records mee gebroken. Zo heeft hij het 24 uur’s record verbroken, door veel mogelijk miles af te leggen binnen 1 dag, zijn record is 499,2 miles afleggen in 24 uur.

28 mei 2010 werd echter de nieuwe Boss boot gelanceerd, hij schijnt de snelste in zijn soort te zijn, de boot zou 37% meer power hebben dan volgens de IMOCA (Oceaan racing world championship)  is toegestaan. Hier zullen we waarschijnlijk nog een hoop van gaan horen.

Die man heeft het in elk geval goed voor elkaar en een dikke pluim voor Hugo Boss.

Specificaties Volvo 60
Gewicht: 10,5 ton
Lengte: 18.28m
Breedte: 6.5m
Hoogte van mast: 31.65m
Diepte van de kiel: 4.5m
gewicht van kiel: 4,5 ton

1 reactie

  1. Kees Rozemeijer on

    Dat pak dat is geniaal bedacht! Jammer dat hij geen gilet erbij aan heeft.. verder hele gaaf gedaan van Boss!

Reageren