?>

Boten op de Miljonair Fair 2010

0


Om de vele milfs, golddiggers, wannabees en misschien een enkele Miljonair te vermaken stonden er afgelopen weekend weer wat leuke speeltjes in de Amsterdamse Rai…

Natuurlijk kon Bootblog niet achterblijven en sloten we aan in de lange rij van mensen die al die mooie dingen eigenlijk (nog) niet kunnen betalen. Toch is het leuk om de sfeer te proeven en je te mengen tussen het blinkende goud, dure tassen, te dikke buiken in te strakke te dure overhemden, te oude vrouwen op te hoge hakken, lekkere grote klokken en mannen in foute lak-zwarte bordeel sluipers. Okey, genoeg over de mensen, want het ging natuurlijk om de spullen.


Er stonden namelijk behoorlijk wat mooie dingen, zowel op boten als auto gebied. Zoals vooraf duidelijk aangekondigd beleefde de klassiek ogende aluminium spitsgatsloep ‘Woest Raw Hybrid‘ haar primeur op de Miljonair Fair.


Deze robuuste 8,8 meter lange Amsterdamse sloep is een ware wolf in schaapskleren. Hij ziet er natuurlijk wel stoer, maar niet echt snel uit. Dit is hij echter wel met zijn 265pk V6 TDI van Volkswagen-marine. Je kan er zowel lekker mee over de grachten paraderen als over het IJ vliegen of waterskieen op het Markermeer. De echte liefhebber kan er zelfs een lekker weekendje meer weg, want hij beschikt over de nodige extra’s zoals: 2 koelkasten, een toilet, een spoelbak, een douche, 2 slaapplaatsen en een mooi JBL geluidssysteem. Over de vaareigenschappen is helaas nog weinig bekend want afgelopen weekend was zoals gezegd zijn publiekelijk primeur. (hier meer over de Woest)


Waar tijdens voorgaande jaren dikke jachten de boventoon voerden, was het dit jaar op de stand van Lengers yachts vooral een gezellig onderonsje en stonden er voornamelijk kleine schaalmodelletjes. Eigenlijk hadden ze ook niet meer nodig want de ‘Riva by Gucci’, die er wel stond, maakte haar debuut in Nederland. Op de plaatjes is hij gaaf, maar in het echt is hij nog wel iets mooier. Hij doet niet echt onder aan de verwachtingen. Die mooie klassieke Riva lijnen in combinatie met het witte leer, de kenmerkende Gucci strepen en het zomerse biminitopje maken het toch wel af. Zou ik hem kopen? Nee, ik zou voor de originele gaan.


Ook Mulder was alleen met een stand vol schaalmodellen aanwezig, maar toch blijven die altijd tot de verbeelding spreken. Onder deze kleine miniatuurtjes was ook de Bellagio waarmee de werf onlangs met de bouw begonnen is. Dit gave ruim 16 meter lange “middellandse zee jacht” bouwt Mulder onder het label ‘built by Mulder’ in opdracht van Bellagio Yachts. Nick Mulder vertelde me dat het dak van dit jacht een klein stukje omhoog kan klappen, los van de voorruit. Dit zal ondanks dat je binnen zit een luchtstroom over de voorruit geven waardoor het lijkt alsof je buiten zit. Ideaal om een beetje af te koelen wanneer je met 40 knopen (hij heeft namelijk 3x 435pk Volvo Penta’s) langs de Mediterraanse kusten vliegt.


Naast de nieuwe bootjes presenteerde Brandaris Barkas haar Brandaris Pur Sang en een Brandaris Suite. Mijn voorkeur gaat uit naar de Pur Sang die een geweldige combinatie van zowel moderne techniek en materialen als een klassieke uitstraling heeft. Dit is nou echt een klassieke sloep met de specs van een moderne speedboot. We zullen hier binnenkort verder over uitwijden.


Tot slot stonden er natuurlijk ook wat leuke wagens op de beurs. We zijn geen autoblog, dus beperken ons even tot de twee “best bij mijn superjacht passende” bolides. De eerder beschreven mini-aston ‘Cygnet’ en de slick gestroomlijnde “kleine” Range Rover Evoque. Ik zou de Aston in de garage zetten en echt alleen voor de hoge nood gebruiken, terwijl een witte Evoque niet op het achterdek zou misstaan…

Het was weer een leuk middagje kijken en bekeken worden.

Meer foto’s vind je op onze Facebook pagina!

Reageren