Van sleepboot tot superjacht

1


Als je zowel van mooie gestroomlijnde, luxe, dure, grote superjachten houdt als van stoere, sterke, macho werkboten, dan is dit de ultieme boot voor je. De Ariete Primo, zoals hij tegenwoordig heet, is zijn leven in 1967 begonnen als een stoere sleepboot. Zijn huidige eigenaar kocht hem in 2004 voor een prikje en heeft hem volledig laten ombouwen tot een luxe superjacht.

Na behoorlijk wat jaren van verbouwing, en natuurlijk een sloot euro’s verder, is het schip een volwaardig superjacht geworden die absoluut zijn roots niet verlogend. Van buiten is hij nog altijd een duidelijk werkpaard, maar van binnen een ongelofelijk luxepaard. Enkele overbodige luxes zijn de “chromo & aroma” therapie SPA (wat het ook moge zijn), een fitness ruimte en zelfs een complete Hamam. Niet echt eigenschappen die je op een sleepboot verwacht.

De hutten, die voorheen voor de bemanning waren, zijn omgetoverd tot mooie slaapzalen, ontworpen door Sergio Allori. Alle andere aanpassingen, zoals het inrichten van de stabiliteits compatimenten tot leefruimtes en het uitbreiden van het dek zodat er zelfs een helikopter op kan landen, verliep onder leiding van maritiem architect Massimo Gregori Gregic van de Yankee Delta Studio. Bij alle aanpassingen werd nauwkeurig rekening gehouden met het karakter en de geschiedenis van de boot, en dit is als je het ons vraagt goed gelukt.

De Ariete Primo is niet tekoop, maar kan wel gechartered worden van Maart tot September. Op dit moment verblijft hij op de Middellandse Zee, voor gemiddeld 115.000,- euro heb je hem een week in je bezit.

Kijk voor meer info op de officiele website van de Ariete Primo

Specificaties:
Lengte: 44.20 meter
Breedte: 9.45 meter
Diepte: 4.20 meter
Romp materiaal: Staal
Gewicht: 635 ton
Gast vertrekken: 6
Aantal gasten: 12
Motoren: 1x Ruston 2.700 pk Diesel
Maximale snelheid: 15 knopen
Actieradius: 4.000 zeemijlen
Brandstoftank: 90.000 liter
Jachtwerf: Dunston Shipyard

1 reactie

  1. SuperjachtLover on

    Hey is wel gaaf, maar ik denk dat ik er niet voor zou gaan… Het blijft een sleepboot, ookal is hij van binnen nog zo mooi!

    Net als een VW golf. Mooie auto, maar het blijft een golf

Reageren